No todo lo que ves es el arte

No todo lo que ves es el arte.

En 2009 tuve un día de estudio abierto a mis amigos, donde mostré algunas de mis nuevas obras, y también algunos experimentos, que no fueron, y nunca van a ser, arte. Yo nombré la jornada de puertas abiertas, "No todo lo que ves es" arte, e hize una enorme pantalla con letras creadas a partir de recortes de revista.

Esta frase ha quedado conmigo desde entonces, y ahora tengo un blog (www.noteverythingyouseeisart.blogspot.com) donde expongo mis reflexiones sobre el arte y no arte, aparte de mis propias obras.

En 2005, para mi 40 cumpleaños, mi hermano me dio un rollo de tela, que he llevado conmigo por todo el mundo, esperando la inspiración correcta.

En la calle donde yo vivo, viejos marcos de serigrafía se dejan a veces como "trastos" durante la noche.



Decidí cubrir uno de estos marcos con el rollo de lona, pero me dí cuenta que podía cubrir casi las dos terceras partes de la estructura, que luego pinté con algunos sobrantes de pintura de color púrpura.

Fue varias semanas después, mientras experimentaba con letras recortadas de cartón y pintura en spray, que me di cuenta que todas estas ideas podrían y deberían unirse para crear una nueva serie de obras.


NOTEVERY
THINGYOU
SEEISART
JDHOLDEN

NOTOTALL
OQUEHASV
ISTESART
JDHOLDEN

NOTODOLO
QUEVOSVE
ISESARTE
JDHOLDEN


Por lo tanto, mi agradecimiento a mi hermano, y Lali y Mónica por sus traducciones al catalán y español.

No tot el que veus és art

No tot el que veus és art.

El 2009 vaig tenir un dia d'estudi obert als meus amics, on vaig mostrar algunes de les meves noves obres, i també alguns experiments, que no van ser, i mai seràn, art. Jo vaig anomenar la jornada de portes obertes, "No tot el que veus és" art, i vaig elaborar una enorme pantalla amb lletres creades a partir de retalls d'una revista.

Aquesta frase ha quedat amb mi des de llavors, i ara tinc un blog (www.noteverythingyouseeisart.blogspot.com) on poso les meves reflexions sobre l'art i no art, a part de les meves pròpies obres.

El 2005, pel meu 40è aniversari, el meu germà em va donar un rotllo de tela, que he portat sempre amb mi, esperant la inspiració correcta.

Al carrer on jo visc, vells marcs de serigrafia es deixen de vegades com a "trastos" durant la nit.

Vaig decidir cobrir un d'aquests marcs amb el rotllo de lona, però em vaig adonar que podia cobrir gairebé dues terceres parts de l'estructura, que després vaig pintar amb alguns sobrants de pintura de color porpra.

Va ser diverses setmanes després, mentre experimentava amb lletres retallades de cartró i pintura en esprai, que em vaig adonar que totes aquestes idees podrien, haurien, i han d'unir-se per crear una nova sèrie d'obres.

NOTEVERY
THINGYOU
SEEISART
JDHOLDEN

NOTOTALL
OQUEHASV
ISTESART
JDHOLDEN

NOTODOLO
QUEVOSVE
ISESARTE
JDHOLDEN

Per tant, el meu agraïment al meu germà, i Lali i Mónica I ALEIDA!! ;p per les seves traduccions al català i espanyol.

Not everything you see is art

Not everything you see is art.

In 2009 I had an open studio day for my friends, where I showed some of my new works, and also some experimentation, which was not, and was never going to be, art. I entitlted the open day, "Not everything you see is art", and I created a huge screen with letters created from cut outs of a magazine.

This phrase has stuck with me since then, and now I run a blog (www.noteverythingyouseeisart.blogspot.com) where I put my musings on art, and non-art, aside from my own works.

And back in 2005, for my 40th birthday, my brother gave me a roll of canvas, which I have carried around the world with me, waiting for the right inspiration.

And on the street where i live, old screen printing frames are sometimes left on "trastos" night.

I decided to cover one of these frames with the canvas roll, but realised that I could put it over to cover just about two-thirds of the frame, which I then painted with some left over purple paint.

It was several weeks later, while experimenting with cardboard cutout letters and spray paint, that I realised that all these ideas could, should, and must come together to create a new series of works.

NOTEVERY
THINGYOU
SEEISART
JDHOLDEN

NOTOTALL
OQUEHASV
ISTESART
JDHOLDEN

NOTODOLO
QUEVOSVE
ISESARTE
JDHOLDEN

So, my thanks to my brother, and to Lali and Monica for their translations into Catalan and Spanish.

Don Quixote

This was a short project making collages in a set of drawers, using a rainbow colour theme and pages from a copy of Don Quixote I found on the street.

Seven Ages of Man

This work explores the dichotomy of masculine strength and fragility. It uses materials such as fibreglass which has a high strength to weight ratio, and tissue paper which is extremely fragile.

Press Release

"JD Holden trabaja actualmente con cuatro series de obras de arte ""Abstract
Heads"" (Cabezas abstractas), ""View from the Mies Pavilion"" (Vista del
Pabellon Mies) , ""Verticals"" (Verticales) y ""Still Life (Rubbish)""
(Naturaleza Muerta (basura).



La primera serie de 'abstract heads' han sido todas mujeres que tienen una
conneción con Barcelona. Esta serie saliá de una experimentación con las
disciplinas de retratos y el arte abstracto. Se puede ver un cortometraje
del cuaderno de bocetos que muestra el desarollo de esta serie en YouTube.



Las esculturas en la serie ""View from the Mies Pavilion"" (Vista del
Pabellión Mies) fueron inspiradas por las obras de artistas de collage y
tienen una fuerta inclinación para la arquitectura. Son creadas desde el
punto de vista del modelo, relejando en el Pabellión Mies, uno de los logros
mas importantes de arquitectura del siglo XX, con otra pieza importante de
la arquitectura de Barcelona en la distancia.



La serie ""Verticals"" (Verticales) es compuesta de unas obras de arte mas
tradicionales de 'paint on canvas', donde se aplica el acrilico con ... en
movimientos verticales. La primera serie es basada en hombres trabajando
por Barcelona.



""Still Life (Rubbish)"" (Naturaleza Muerta (Basura)) mueva el genero hacia
unas piezas tridimensionales, y cuestiona nuestra relacion con el
consumerismo y los asuntos del embalaje, el marketing y la belleza.







JD Holden treballa actualmente (ha treballat)
amb cuatre series de obres d'art ""Abstract Heads"" (Caps abstractes), ""View
from the Mies Pavilion"" (Vista d'el Pavelló Mies), ""Verticals"" (Verticals)
i ""Still Life (Rubbish)"" (Naturalesa Morta (brossa))



La primera serie de 'Caps Abstractes' es concentra en les dones que tenen
una conecció amb Barcelona. Aquesta serie va surtir d'una experimentació
amb les disciplines de retrats i el art abstract. Es pot mirar un
cort-metratge d'el cuadern de esbossos que mostre la elaboració de aquesta
serie en YouTube.



Les escultures en la serie ""d'el Pavelló Mies"" van ser inspirades per les
obres de artistes de collage y tenen una forta inclinació per a la
arquitectura. Son creades des del punt de vist d'un model qui es relaxa en
el Pabelló Mies, una de les consecucions mes importants de arquitectura del
sigle XX, amb una altre peça important de la arquitectura de Barcelona en
la distancia.



La serie ""Verticals"" es consta de unes obres de art mes tradicionals de
'pintura sobre lleno', on es aplica el acrílic amb tires de cartó en
moviments verticals. La primera serie es basa en homes qui treballen a
Barcelona.



""Still Life (Rubbish)"" (Naturalesa Morta (brossa)) es mou el genere cap a
unes peces tridimensionals, i pregunta la nostre relacio amb el consumisme
y les temes del embalatge, el marketing y la bellesa.





JD Holden is working with four series of artworks, "Abstract Heads", "View from the Mies Pavilion", "Verticals" and "Still Life (Rubbish)".
The first series of Abstract Heads have all been women who have a connection to Barcelona. This series came out of some experimentation with the disciplines of portraiture and abstract art. A film of the sketchbook, showing the development of this series can be seen on YouTube.



The sculptures in the "View from the Mies Pavilion" series draw on the work of collage artists, and have a strong architectural bent. They are created from the point of view of a model relaxing in the Mies Pavilion, one of the most significant architectural achievements of the 20th Century, with another important piece of Barcelona architecture in the distance.



The "Verticals" series are more traditional paint on canvas artworks, with the acrylic being applied with carton strips in vertical movements. The first series is based on men working around Barcelona.



"Still Life (Rubbish)" moves the genre into three dimensional pieces, some sculptural in quality, and asks questions about our relationship to consumerism and issues of packaging, marketing and beauty.

Colour - Blue

As part of my colour studies I have started collecting images and things that are linked by a theme.... the first one is the colour Blue (the blue that is moving towards red, rather than the one that is moving towards yellow....)

So here are some photos of a drawer of blue things....(note that I haven't finished it... and that I keep moving things!!)

The Studio

I have a new art studio! I know it looks like an Upholsterer's, but it's not!! I have the shed at the bottom of the garden.... nice huh!

Book for Sale!

Missed the Abstract Heads exhibition??? Want a permanent reminder of your stupidity? Here...buy this....



12 triptychs
By JD Holden




...it's actually lovely....and has pretty pictures of all the Abstract Heads and some real heads too....with bodies attached...

Abstract Heads

In order to achieve my goal of completing 12 Abstract Heads by the end of 2008, I am working on Alex (unfinished), Alyson, Sophie and Lina (looking at Susannah). Here's a montage of them all (not yet complete!)... can you see who is who?? Well, probably not, unless you know all of them!



2009 montage

Abstract Heads

Here are the next five of the first series of Abstract Heads, and I'm just waiting for Kika to return from Brazil so that I can complete the whole set!